נהיגה בבטיחות היא בראש ובראשונה שיח קשוב על אחריות ותשומת לב לכללים ולמצבים העלולים להתפתח על הכביש. אחד מהעקרונות החשובים המוטמעים בחוקי התעבורה הוא האיסור על נהיגה כאשר חלק מגופנו נועל מחוץ לרכב.
חריגה לכלל זה מתקיימת באופנוע, שם התנאים הם טבעיים לשמירה על יציבות ומאפשרים לחלק מגוף הנהג להיות בחוץ בשל העיצוב והמבנה של כלי תחבורה זה. בכל כלי רכב אחר, הוראות אלו משמשות להבטיח יציבות מרבית ויכולת תגובה של צמיתות חיונית לכל מצב מורכב שנראה על הכביש.
השארת חלק מגוף מחוץ לרכב עלולה לא רק לסכן את הנהג אלא גם לשדר תחושה של חוסר מקום והכנה, העלולה לגרום לנהגים אחרים לסבוב ודאגה להיות במאבק ומטרה רדופה. חובה להקפיד על הוראות הבטיחות ולשמור את כל הגוף בכסאות הבטיחות או בתוך החלל הראשי של הרכב בעת הנסיעה.
המסר הכללי הוא לשלב בין כל נקודות הבטיחות ולשמר את התחושה של תחום שליטה כלפי עצמנו וללא פחדי חוסר הזהירות המובנים בכל בכלי רכב בקרת. מדובר כלל חשוב לכיבוש יציבות רכקים פרטיים או מסחריים ולמניעת טעויות שעלולות לגבות מחיר.