אוטובוסים מהווים חלק בלתי נפרד ממערכת התחבורה הציבורית, אך כמו בכל כלי תחבורה אחר, יש צורך לבחון את תקינותם ולוודא את כשירותם לנוע בדרכים. אחת מהרגולציות שחלות על אוטובוסים היא הגבלת גילם לצורך מתן רישיון רכב תקף.
כדי להבטיח את בטיחות הנוסעים והמשתמשים בדרך, לא יינתן ולא יחודש רישיון לאוטובוס שמלאו לו 20 שנים משנת ייצורו. פסיקה זו נועדה להבטיח שהאוטובוסים שנמצאים בשירות הציבור יהיו במצב טכני טוב ולא יציבו סיכון למשתמשים בדרך.
אוטובוסים ישנים עשויים להיות בעלי בעיות טכניות שונות בשל התיישנות החלקים והמערכות המכאניות והאלקטרוניות שלהם. ככל שהאוטובוס מתיישן, ייתכן שיהיו לו יותר תקלות או פגמים שלא יהיו מזוהים בזמן, מה שיכול להוות סיכון בטיחותי.
קיים גם מרכיב סביבתי חשוב לכך - כלי רכב ישנים נוטים לפלוט יותר זיהום לאוויר בהשוואה לרכבים חדשים יותר שנבנו בהתאם לתקנים סביבתיים מתקדמים יותר.
מכאן כדאי להקפיד על כללי התחזוקה ולוודא כי האוטובוס נמצא במצב תקין, כחלק משירות אחראי ובטיחותי. בעלי אוטובוסים וקווי תחבורה ציבוריים מחויבים לעמוד בתקנים אלו על מנת להבטיח את בטיחות הציבור בכל כלי התחבורה בשימושם.