נהיגה ברוח צד חזקה היא אתגר משמעותי הדורש מהנהג תגובה מהירה וזהירה לשינויי הסביבה. רוח צד אינה מורגשת באופן ישיר כאשר הרכב עומד, אך במהירויות גבוהות היא עלולה לגרום להטייה של הרכב ואובדן שליטה.
במצבים של רוח צד חזקה, הנהג צריך להאט את הרכב על מנת לשמור על יכולת תגובה ושליטה יעילה. האטה זו מתאפשרת על ידי הריפוי של דוושת הדלק והימנעות מתנועות פתע לאחר מכן.
כמו כן, נהיגה ברכב בעל שטח צד גדול, כמו משאיות או אוטובוסים, מצריכה מיומנות מיוחדת בזיהוי עוצמת הרוח וביכולת להתגבר עליה. כלי רכב אלה רגישים יותר להשפעת רוח צד כיוון שהם מציגים שטח גדול יותר לרוח.
הקטנת מהירות הנסיעה נותנת לנהג יותר זמן להערכת תנאי הדרך ומאפשרת תגובה הולמת לרמת השליטה שמובטחת ברכב. יתרה מכך, חשוב להחזיק את ההגה בחוזקה אך גם להתגעגע לתגובה של ה'קריאוס' (קרוז קונטרול) אוטומטי כדי למנוע השפעות של הטיה פתאומית.
נהיגה ברוח צד מצריכה מודעות מוגברת ותשומת לב מיוחדת להרגשת הכביש והשינויים בו, תוך דגש על התאמת התנאים למהירות התנועה על הכביש.