נהיגה ברכב דורשת מעבר לתאום השרירים והיכולת לשמור על יציבות גם שליטה ברמות המנוע והמנוע עצמו. נהיגה מתונה מאפשרת חיסכון משמעותי בצריכת הדלק ושמירה על אריכות היומיות של מנוע הרכב.
נהיגה מתונה מוגדרת כנהיגה שלווה וללא האצות גסות מיותרות. כאשר הנהג נמנע מציפוף יתר בעת הלחיצה על דוושת הדלק ומכוון את המנוע לרמות סל"ד מתונות, הוא מסייע לצמצם את העלאות הדרמטיות בצריכת הדלק.
הקטנת האוצים המיותרים דורשת התכוננות מוקדמת מצד הנהג להבין את תנאי הדרך ולפעול בהתאם. למשל, בעת ירידה במדרון או מתקרבות לרמזור אדום, הנהג אינו צריך להאיץ יתר על המידה.
יתר על כן, ההימנעות מהאצות גסות שומרת על חיכוך מתון במערכות המכניות של הרכב, דבר שמצמצם את הבלאי המתרחש על פני חלקי מנוע, מערכות הבלימה והשיכוך. בסופו של יום, ניהול תבוני של הנהיגה שומר על הפעילות התקינה של הרכב ומקטין את ההוצאות המיותרות שנגרמות עקב שחיקה מיותרת.
באמצעות טכניקות נהיגה אלו, הנהג תורם לא רק לחיסכון כלכלי ואקולוגי, אלא גם שומר על הסביבה ומונע פגיעה מיותרת בכדור הארץ.