בהתאם לחוקי התנועה והתקנות, 'נהיגה' אינה מתייחסת רק לפעולה הפיזית של זזיטה ברכב על הכביש. במסגרת התקנות המיוחדות הנקראות 'שעות הנהיגה', נכלל גם הטיפול במטען כנהיגה. טיפול זה כולל סידור המטען, טעינתו ופריקתו.
התחום של שעות הנהיגה נועד להבטיח את מנוחת הנהג ולהקטין את הסיכונים שבנהיגה בעייפות יתרה. חשוב להקפיד על זמנים מדויקים לנוח ולטפל במטען, ולא לחרוג ממספר השעות שהוגדרו בחוק לכל אחת מהפעילויות.
נהג שנדרש לטפל במטען באופן שוטף במהלך יום עבודה צריך להיות מודע לכך שכל פעילות כזו נחשבת כחלק מהזמן שבו הוא עובד. משמעות הדבר היא שמבחינה חוקית יש לראות בכך שעות שבהן הנהג למעשה נמצא ב'נהיגה' לכל דבר.