בעת נהיגה בכבישים חלקים, קיימת סכנה ממשית לרכבים מחוברים או מורכבים, כגון נגררים או תמוכות. אחד המצבים המסוכנים ביותר הוא יצירת זווית גדולה בין התומך לנתמך או בין הגורר לנגרר בעת החלקה. מצב כזה, הידוע גם כ"מצב ד" או "דל"ת", עלול לגרום לאובדן שליטה כלי הרכב המוביל ובמקרים חמורים יותר אף להתהפכות.
כדי למנוע מצבים מסוכנים אלו, יש להקפיד על מספר כללים בעת נהיגה בכבישים חלקים:
- שמירה על מהירות נמוכה: צמצום המהירות יכול לסייע בהתמודדות עם החלקה פתאומית.
- שמירה על קשר עין בין הרכב הנגרר והגורר: יש לוודא שהקשר בינהם יציב ואין תנועה מיותרת.
- האטה בתחום הזוויות החדות והשיפועים: בעת נהיגה בכבישים שהכרחים לשינוי זוויות חדות, כדאי להוריד את מהירות הנסיעה וכן להימנע מתנועות פתאומיות עם ההגה.
- שימוש בבלמים באופן מבוקר: יש ללחוץ על הבלמים באופן מחושב ומבוקר כדי למנוע החלקה מיותרת של הנגרר או הנתמך.
- קשב לגורמי מזג האוויר: רוחות חזקות, גשם או קרח עלולים להחמיר את מצב ההחלקה. יש להיות מודעים למגבלות תנאי השטח.
תוכנית נהיגה מתקדמת ובטוחה צריכה לכלול הכרה ביכולות ובמגבלות כלי הרכב, הבנה במצבי הסכנה וסימון נקודות תורפה שמעוררות סיכון להחלקה. הקפדה על נהיגה בטוחה ומודעת תסייע למניעת תאונות אפשריות.