בעת הסעת נוסעים ברכב מסחרי יש צורך להבין את המגבלות והחוקים איתם נדרש להתמודד. אחד האתגרים המרכזיים הוא לדעת מהו מספר הנוסעים המרבי שמותר להסיע ברכב כזה. על פי החוק, ברכב מסחרי אחוד שמשקלו הכולל המותר עד 3,500 ק"ג, ההגבלה היא על הסעת שמונה נוסעים בלבד, בנוסף לנהג. נתון זה מתועד ברישיון הרכב ואסור להפר אותו משום שהוא נקבע מתוך שיקולים של בטיחות ושל תקינות הכביש.
חשוב להבין שהגבלת מספר הנוסעים ברכב מסחרי אינה מקרית. היא נקבעת על פי שיקולי משקל, יציבות הרכב ועל פי תפיסה בטיחותית שמטרתה למנוע תאונות דרכים ולהגביל את הסיכון במקרה שבו כן מתרחשות תאונות. כאשר נוסעים נוסעים רבים מדי ברכב, הדבר עלול לפגוע ביציבות הרכב בעת פנייה חדה, הגברת משקל עצום לקפיצי הרכב והארכת מרחקי הבלימה.
בנוסף, חשוב לשים לב לכך שהגבלת מספר הנוסעים היא חלק אחד ממערכת של חוקים שנועדה להבטיח את ניסיונם של הנוסעים והנהגים להיות בטוחים בדרכים. התכנון של בניית מכוניות מסחריות, כמו גם תפקידם של הפקחיות גורמי האכיפה, נועד להבטיח ששיקולים כאלה הם בראש מעייני הצרכן והנהג כאחד.
לפיכך, חברות רבות מאמצות פתרונות טכנולוגיים וחדשניים כגון התקנים חכמים למעקב אחר עומס, מה שמסייע באכיפה וביישום של הגבלות אלה בצורה אופטימלית יותר. כמו כן, נהגים נדרשים לקבל הכשרה מעמיקה הנוגעת לדרכי נסיעה בטוחה והשימוש בכלים הנכונים על מנת לשמר את חיי הנוסעים על הכבישים.