ליווי רכב שמוביל מטען חורג דורש מיומנות מיוחדת והבנה של החשיבות שבשמירה על בטיחות הכללית בכביש. כאשר מדובר ברכב המוביל מטען חורג, ישנן הוראות נוקשות שעל הליווי למלא על מנת להבטיח את הבטיחות של הנהגים האחרים על הדרך.
בכבישים דו-סטריים שבהן נתיב התנועה מרחיב פעמיים, על רכב הליווי לנסוע לפני הרכב המוביל. במצב זה, תפקידו של הליווי הוא להתריע לכלל הנהגים המתקרבים על נוכחות מטען גדול ויוצא דופן שנמצא בהובלה. בכך הוא מסמל לנהגים הבאים שלא לעצור או לעבור מעבר לרכב המוביל את המטען עד לסיום העברת המטען בבטחה.
לעומת זאת, כאשר מדובר בכביש חד-סטרי, הסדר משתנה מעט. במקרה זה, על רכב הליווי לנסוע מאחורי הרכב המוביל. תפקידו כאן הוא לשמור על התנועה מאחור ולוודא שעליה מתרחש על בסיס בטוח המספק תווי אזהרה מתאימות על כך שדרכו של רכב המוביל מטען חורג. הכשרות שמתאימות לתחום זה כוללות הכרת החוקים והתקנות של מדינת התחבורה המקומית, לצד רצון להקפיד על מזעור סיכונים אפשריים.
כמו כן, חשוב לשבתות את הרכב הליווי בציוד אזהרה שיכלול למשל משולשי אזהרה בעיניים כתומים, ותאורה מתאימה להתקן שיאפשר נראות מרובה בלילה. יכולת תקשורת בין הרכב המוביל לרכב הליווי באמצעות מכשירי קשר או טלפונים חיוניות גם היא להבטחת תיאום שכל הפעולות הנדרשות מתבצעות בצורה מסונכרנת ובכפוף לחוק.