החלקה בכביש רטוב מהווה סכנה ממשית עבור הנהגים, במיוחד כאשר נוהגים במהירות גבוהה. על פי חוקי הפיזיקה, ככל שהרכב נוסע מהר יותר כך פוחת כושר האחיזה של הצמיגים בכביש, ובכך גדל הסיכון להחלקה.
כאשר הכביש רטוב ממים, שמן או חומרים אחרים, נוצר מצב שבו שכבה דקיקה מפרידה בין הצמיגים לבין הכביש. תופעה זו קרויה "אקוופלאנינג", ובה הצמיגים מאבדים מגע ישיר עם הכביש ונוסעים על גבי המים. מצב זה מגביר משמעותית את סכנת ההחלקה ומקשה על השליטה ברכב.
כדי להתמודד עם המצבים הללו, יש להוריד את מהירות הנסיעה ולשמור על מרחק בטיחות גדול יותר מהרגיל מכלי הרכב האחרים. כמו כן, יש להימנע מתנועות חדות של ההגה ולבלום בצורה מתונה ומבוקרת.
תחזוקה נכונה של הצמיגים היא קריטית גם היא למניעת החלקה. יש לוודא שהצמיגים אינם שחוקים וכי לחץ האוויר בהם תקין. ככל שהצמיגים במצב טוב יותר, כך משתפרת יכולת האחיזה שלהם בכביש, גם כאשר הוא רטוב.