עומק החריצים של צמיג (פנאומטי-לחץ אוויר) הבא במגע עם הדרך, לא יפחת מ-:

רשיונות:
C1
C
D
A
B

עומק החריצים של צמיג (פנאומטי-לחץ אוויר) הבא במגע עם הדרך, לא יפחת מ-:

תמונת שאלה
2 מ"מ, לרבות גלגל החילוף (רזרבי).

התקן של עומק חריצי הצמיג ברכב קובע כי הוא לא יפחת מ-2 מ"מ. הדרישה הזו כוללת גם את הצמיגים הרגילים וגם את גלגל החילוף (הרזרבי). קבלת תקן זה נובעת מתוך הבנה שהחריצים על פני צמיגי הרכב משחקים תפקיד קריטי במערכת ההידרוקש של כלי הרכב.

החריצים מתפקדים כנתיב למים בזמן המגע עם הכביש במזג אויר גשום. ככל שהחריצים עמוקים יותר, כך משתפרת האחיזה של הצמיג על פני השטח והיכולות להתמודד עם האפשרות להחלקה מופחתות. צמיג שהחריצים בו שחוקים או בעומק חלקי, עלול לאבד את יכולתו לפנות מים ונוזלים אחרים ביעילות מהכביש, ובכך לסכם את הרכב להחלקה.

בדיקת עומק החריצים היא פעולה שנדרשת לעשותה באופן קבוע על מנת להבטיח את תקינות הצמיגים וכשירות הרכב לנסיעה בטוחה. ניתן לבצע הבדיקה בעזרת כלים מיוחדים למדידת עומק או לבדוק על ידי הסתכלות בעין בלתי מזוינת.

בנוסף לכך, חשוב לוודא כי לחצי האוויר בצמיגים נמצאים במידות הנכונות לפי הנחיות היצרן. לחץ אוויר נמוך או גבוה מדי משפיע על האפקטיביות של החריצים ועלול לגרום לשחיקה מוקדמת של הצמיג.

שמירה על הצמיגים במצב אופטימלי היא חלק בלתי נפרד מתחזוקת הרכב ומבטיחה נסיעה בטוחה יותר.