מי חייב לבדוק את תקינות הבלמים, ההגה, האורות, הצופר, המגבים ופעולת הפתיחה והסגירה של הדלתות באוטובוס?

רשיונות:
D
חוקי התנועה

מי חייב לבדוק את תקינות הבלמים, ההגה, האורות, הצופר, המגבים ופעולת הפתיחה והסגירה של הדלתות באוטובוס?

הנהג, לפני כל נסיעה.

האחריות לבדוק את תקינותו של הרכב לפני כל נסיעה מוטלת בעיקר על הנהג. זה חיוני לוודא שכלי הרכב בטוח לשימוש וכל המערכות הפועלות כראוי כדי להבטיח נסיעה בטוחה לנוסעים ולאחרים המשתמשים בדרך. בדיקת תקינות כוללת מספר מערכות קריטיות ברכב, כגון הבלמים, ההגה, האורות, הצופר, המגבים ומערכת הפתיחה והסגירה של הדלתות, במיוחד באוטובוסים.

נהג אחראי יקדיש זמן קבוע לפני כל נסיעה לבדוק שכל המערכות הללו פועלות בצורה תקינה. הדבר מתבצע על ידי ביצוע בדיקות פשוטות, כמו לחיצה על הבלמים תוך כדי עמידה, הפעלת המגבים לבדיקה שהם פועלים בצורה חלקה, ובחינת האורות והאיתותים. בנוסף, על הנהג לשים לב לפעולה המכנית של ההגה, לוודא שאין תחושת 'ריק' במערכת ההפעלה שלה עלול להשפיע על יכולת השליטה והנהיגה.

במקרה של תקלה או בעיה במערכת כלשהי, על הנהג להימנע מלהתחיל את הנסיעה עד שהבעיה תתוקן. ההתעלמות מבדיקות אלו עלולה להוביל לתקלות, תאונות ואי נעימות מיותרת לנוסעים ולאחרים, ולכן יש תמיד לבדוק את הרכב היטב לפני כל נסיעה.

דיו תיאוריה

הכנה לתיאוריה בחינם וללא פרסומות

המספרים מדברים בעד עצמם

אלפי משתמשים כבר עברו את המבחן בהצלחה

100%

מהשאלות האפשריות

95%

שיעור הצלחה

5/5

דירוג משתמשים

למה לבחור בנו?

כל מה שאתה צריך כדי לעבור את המבחן במקום אחד

מאגר שאלות מעודכן

אלפי שאלות מעודכנות לכל סוגי הרישיונות - ב', ג', ד' ואופנועים

מבחנים מדומים

תנאים זהים למבחן האמיתי - 30 שאלות, 40 דקות, 26 תשובות נכונות למעבר

משוב מיידי

קבל הסבר מפורט לכל תשובה ולמד מהטעויות שלך

מעקב התקדמות

עקוב אחר הביצועים שלך ובחן את שיפור הידע לאורך זמן

מה אומרים עלינו

עדויות של משתמשים שעברו את המבחן בהצלחה

"עברתי את המבחן בפעם הראשונה! האתר עזר לי להתכונן בצורה מושלמת."

- תלמידה שעברה תיאוריה ראשונה

"המבחנים המדומים היו זהים למבחן האמיתי. הרגשתי מוכן ובטוח."

- תלמיד שעבר תיאוריה ראשונה

"השאלות מעודכנות והמשוב המיידי עזר לי ללמוד מהטעויות."

- תלמיד שעבר תיאוריה ראשונה

מוכן להתחיל?

הצטרף לאלפי משתמשים שעברו את המבחן בהצלחה